måndag 11 mars 2013

Efterlängtade VÅR

Hemma hos mig kan vi se tecken på att våren är på väg nu. Snön har nästan försvunnit här hos mig och små knoppar sticker ur marken. Längtar verkligen till att få börja greja i min trädgård. Det är ett av mina stora intressen. Har flera projekt på gång och väntar nu bara på att vädret ska bli bra nog så jag kan börja.

Den senaste tiden har jag snöat in på mixed media. Eller klet och kladd som det blir i mitt fall :) Till denna månadens tema har jag gjort en bakgrund med gesso, acrylfärg, inktense blocks o mist. Har använt en mask för att få gessocirklarna. Sedan kletat och kladdat dit den andra färgen.


Fågeln är oxå mixed media. Underst en fågel i metall, sedan gesso, mist o sist lite inktense blocks.


Och så här blev LOn.


Nu är det bara våren som behövs oxå :)


liolas.blogspot.com