fredag 8 mars 2013

Längtan till våren

Där jag bor i norra delen av landet har vi massor av snö, just nu känns det som om snön aldrig kommer att smälta bort. Jag har ända sedan jag var barn älskad när snön har börjat tina bort någon gång i april och man hittar de första fläckarna med bar mark - att få gå i torrt fjolårsgräs eller i blåbärsris den allra första gången på våren är något alldeles extra. Just nu längtar jag efter detta mer än någonsin.


På fotot på layouten är det precis denna speciella årstid i fjol när snön har smält bort på en del ställen. Min hund Sally har hittat ett något underligt sätt att sitta på, med bakdelen uppe på gräskanten och frambenen nedanför.


Förutom mönstrade papper i brunt och beige har jag dekorerat layouten med några blommor, lite stickers och något som kallas "Border elements".


Kunde inte låta bli att kladda med lite färg på bakgrunden, blandade gesso och ytterst lite brun akrylfärg och kletade uy, stänkte också några små droppar med den bruna akrylfärgen.



Rubriken har jag skurit ut med min Silhouette Cameo i vit cardstock som jag sedan färglagt med brun ProMarker.

Jag hoppas att jag fått sprida lite inspiration att skapa något till månadens tema som är "Vårtecken".


2 kommentarer:

Johanna sa...

Läckra detaljer!

Mackan sa...

Snygg layout!