fredag 1 mars 2013

Nånting är på gång

Ja, det kan man verkligen säga. Nu bor jag, Pyssellina, visserligen i södra delen av Sverige men jag kan inte låta bli att känna att det börjar så smått slå om till vår. Jag får lätt vårkänslor även när det är full vinter, bara det är efter nyår i stort sett. Det är nåt visst med vårkänslor. Man blir så glad och sprudlande med energi.

Däremot kan jag inte komma på att jag sett några vårtecken ännu. Fast jag har hört lite vårtecken, fåglarna kvittrar på rätt bra tycker jag. Underbart.

Månadens tema är passande nog just vårtecken. Det är svårt att välja mina favoritvårtecken men det bästa med våren är nog när allt börjar att slå ut och allt blir krispigt ljusgrönt.

Som vanligt under månaden kommer ni att få se hur teamet tolkar månadens tema. Om ni läsare får inspriation av vårt tema vill vi gärna se det också. Länka i en kommentar i detta inlägget. Man kan aldrig få för mycket inspiration.

Inga kommentarer: