fredag 29 mars 2013

Vårens vakre eventyr

Det er vår og for en deilig følelse!
For øyeblikket befinner jeg meg i Kina på ferie.
Når jeg kommer hjem fra ferie er huset jeg har kjøpt nesten ferdig!

Jeg har brukt månedens tema til noe helt annet enn et kort eller en layout. Jeg har latt meg inspirere av månedens tema som er VÅRTEGN til å lage et velkommenskilt som skal henge i gangen.

Jeg er også inspirert av sitatet: "may all who enter as guests, leave as friends".

Huset er ferdig på våren, jeg skal flytte inn på våren, våren får meg til å føle meg frisk og virkelig føle livet spire rundt meg. Og det er overført til dette "skiltet".
 


Jeg har scrappet alt dette på et lerret. Lerrete var original selvfølgelig hvitt, men jeg hadde malt det blått og hadde noen bilder ol. på det, men dette passet ikke lenger inn og jeg ønsket ikke å ta vare på det. I stedet for å kaste det, så brukte jeg lerrete på nytt!


 Her ser du ovalen med ordet "velkommen" kuttet ut med silhouetten.


Blomster som spirer og gror oppover mot velkommen-skiltet.


Dette har jeg klippet ut fra et annet mønsterark jeg hadde og som jeg ENDELIG fikk brukt!


Grønne friske blader, bling som glitrer (minner meg om snøen som ligger i små flekker mens blomstene trenger seg gjennom for å spire og blomstre)


En liten kvist med fugler MÅTTE bare med på lerrete! Fuglekvitring når du våkner av deg selv på en fridag er DEILIG. Men ikke fullt så deilig tidlig om morgnen på en fridag hvor du vil og kan sove lenge :p


Jeg har brukt:

Prima blomsterranke med sommerfugl og blomster.
bling brads i 2 ulike størrelser
hyssing fra matbutikk
1 stk mønsterark fra panduro (var i en sånn heart/valentine/love blokk med MANGE ark)
1 stk mønsterark fra samme blokken, bare kuttet ut motivet.
"butikkskiltet" har jeg selv laget med silhouette.
Jeg har også kuttet ut kvisten med fuglene, skiltet med velkommen inni med silhouette.

Alt er festet med dobbelsidig teip for å holde ekstra godt på lerrete.

Alle filer til silhouette vil jeg gjerne dele, men send meg en mail eller skriv det som kommentar her i innlegget eller i min blogg. så skal jeg dele med meg via mail :)

Jeg håper dette ga litt inspirasjon i den deilige årstiden vi er i med vår og vårtegn overalt!

Bloggen min finner du her


4 kommentarer: